close
نازچت
بریدن آلت جنسی زنان + عکس
آخرین اخبار سایت :
تی شرت مردانه طرح Unlock me
مينی کولر روميزی USB
کفش ورنی مردانه Versace
کفش مردانه ریباک مدل GL6000
فروش ویژه مينی كولر روميزی USB



مينی كولر روميزی USB، قابلیت خنک کردن با استفاده از محفظه مخصوص آب. دارای 2 دریچه باد خروجی قابل تنظیم به زوایای مختلف ...
مینی کولر یو اس بی، قابلیت خنک کردن با استفاده از محفظه مخصوص آب را داراست. محصولی فوق العاده برای کارکردن شما در روزهای گرم تابستانی میباشد.
قابل حمل بوده دارای وزن کم، سبک و قابل جا به جایی بوده که شما در هر مکانی با استفاده از برق، باطری، یا حتی شارژر پاوربانک، میتوانید آن را روشن نموده و از آن استفاده نمایید. دارای خروجی باد فوق العاده از نوع دو دریچه می باشد که دریچه های خروج باد آن، به صورت جداگانه، قابل تنظیم بوده و میتوان جهت باد هریک از آنها را مشخص نمود.

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 39000 تومان

بریدن آلت جنسی زنان + عکس

بریدن آلت جنسی زنان

بریدن آلت جنسی زنان + عکس

بریدن آلت جنسی زنان

بریدن آلت جنسی زنان + عکس

بریدن آلت تناسلی زنان (به انگلیسی: Female Genital Cutting)‏ یا ختنه زنان (به عربی: ختان الإناث) یا ناقص‌سازی جنسی زنان یا مثله کردن جنسی زنان (به انگلیسی: Female Genital Mutilation)‏ بر اساس تقسیم بندی سازمان بهداشت جهانی به یکی از چهار عمل زیر اشاره دارد: مثله کردن آلت تناسلی زنان از نوع اول شامل برداشتن جزئی یا کلی کلیتوریس و/یا غلفه‌است (کلیتوریدکتومی)، نوع دوم شامل برداشتن جزئی یا کلی کلیتوریس و لبهای کوچک فرج با/بدون بریدن لبهای بزرگ فرج، نوع سوم شامل تنگ کردن مجرای مهبل با ایجاد یک مهر و موم پوششی با قطع کردن و تغییر مکان دادن لب‌های کوچک فرج و/یا لب‌های بزرگ فرج، با یا بدون برش کلیتوریس، و نوع چهارم شامل هرگونه عمل خطرناک دیگر بر روی آلت تناسلی زنان به مقصودی غیر پزشکی مانند: سوراخ کردن، سوزن زدن، شکافتن و غیره می‌باشد…

این عمل پیامدهای منفی بسیاری بر سلامت و روان دختران و زنان دارد. در بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ میلادی، برش دستگاه تناسلی زنان به شکل عمده‌ای مشکلی پزشکی در نظر گرفته می‌شد، ولی از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد گفتمان‌های پیرامون این موضوع به نقض حقوق اصلی انسانی نیز توجه می‌کنند و این عمل نقض حقوق اساسی زنان و کودکان شمرده می‌شود. از سال ۲۰۰۳ میلادی، ۶ فوریه به عنوان روز بین‌المللی عدم هرگونه مدارا با مثله کردن جنسی زنان نامگذاری شده‌است. سازمان ملل متحد برنامه‌ای برای کاهش قابل ملاحظه میزان انجام این عمل تا سال ۲۰۱۵ دارد و اقداماتی برای برچیدن این رسم در دو سطح جامعه و ملی پیشنهاد کرده‌است.

گمان می‌رود که ظهور آداب مربوط به بریدن آلت تناسلی زنان برای اولین بار در مصر باستان در دره رود نیل اتفاق افتاده باشد، و از آنجا به نواحی اطراف مانند حوزه رود نیل، شمال شرقی و غرب آفریقا گسترش یافته باشد. یک نظریه می‌گوید: این رسم هدفش جلوگیری اختلالات جنسی نبوده‌است، بلکه نوعی مناسک گذار به حساب می‌آمده‌است که ریشه آن در افسانه‌های بدویان مصری و دیگر مردمان آفریقا یافت می‌شود. بریدن آلت تناسلی زنان به صورت سنتی در بیش از ۳۰ کشور جهان انجام می‌شود که بیشتر آنها آفریقایی هستند. این عمل بر روی بسیاری از زنان مهاجر آفریقای‌تبار ساکن در اروپا و آمریکای شمالی، انجام شده است.. در میان کشورهای فارسی زبان، در جنوب و غرب ایران این رسم وجود دارد. به گزارش بنیاد جمعیت سازمان ملل تعداد زنان ختنه شده در جهان ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون بوده و هر ساله سه میلیون دختر دیگر نیز در معرض این خطر هستند.در طی سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ میزان زنان ختنه شده به صورت تدریجی رو به کاهش بوده‌است. این عمل را به دلیل باورهای سنتی جنسی، اجتماعی، باورهای غیر علمی طبی و زیبایی‌شناختی، و مذهبی انجام می‌دهند.

در کشورهایی که انجام این عمل مرسوم است، امکان دارد بصورت خیلی پراکنده و غیرمنظم مرسوم باشد و یا تقریباً توسط همه مردمان آن کشور انجام شود. رابطه مشخصی بین انجام این رسم و مذهب خاصی نیز وجود ندارد: به عنوان مثال در ناحیه‌ای در جنوب نیجریه پنج گروه نژادی برش دستگاه تناسلی را انجام می‌دهند ولی یکی از آنها مسلمان است، دو تا از آنها عمدتاً مسیحی هستند، و دوتای دیگر مذهب سنتی‌شان را دارند. پیرامون موضع‌گیری اسلام در قبال ناقص‌سازی جنسی زنان سخن بسیار رفته‌است. قرآن در مورد ختنه زنان صحبتی نمی‌کند، اما احادیث متناقضی در رد و حرمت آن روایت شده‌است. در میان امامان اهل سنت احمد حنبل آن را مکرومه (عمل نجیب) می‌دانست؛ شافعیان ختنه زنان را در حد بریدن پوست کوچکی که در نوک دستگاه جنسی زنان قرار دارد واجب می‌دانند. در میان شیعیان به‌جز یک استثنا (فرقه مستعلوی) شیوع ندارد. موضع‌گیری مراجع شیعه متفاوت است. عده‌ای آن را مستحب می‌دانند و برخی دیگر سنتی جاهلی‌اش می‌دانند که در صورت آسیب‌رسانی جسمی حرام است. ختنه زنان در میان یهودیان اتیوپی(فلاشاها) نیز دیده می‌شود هر چند که بین یهودیان در دوران باستان مرسوم نبوده و نامی از آن در عهد عتیق یا عهد جدید نیامده‌است.

ختنه زنان و نام‌های سنتی
یافتن نام مناسب برای اشاره به برش دستگاه تناسلی زنان برش موضوعی جدال برانگیز بوده‌است. به صورت سنتی از کلمه «ختنه زنان» استفاده می‌شده‌است. این کلمه در متون فقهی اسلامی و همچنین در متون مردم‌شناسان مرسوم است.این رسم در بندر کنگ «تیغ سنت و فرهنگ» خوانده می‌شود. اهالی مالزی آن را گوساران (به معنی «حقیقت سوهان زدن دندان‌ها» می‌خوانند) زیرا در غروب قبل از سوهانی خیالی به دندان‌ها زده می‌شود. در جاوه آن را «سنت» می‌خوانند. اهالی موأب آن را «سرّ» می‌خوانند زیرا عموماً این کار به صورت مخفیانه انجام می‌شود و مردان از آن آگاه نمی‌شوند. همچنین ختنه زنان و مردان گاهی اوقات «طهر» نیز خوانده می‌شود. در متون اسلامی و عربی، «خفض» یا «خفاض» به صورت خاص در اشاره به ختنه زنان استفاده می‌شود در حالی که الفاظ «ختن» یا «ختان» برای هم مرد و هم زن استفاده می‌شود. در اینجا خفض در لغوی‌اش به معنی «کاستن» به کار رفته‌است.

مثله کردن جنسی زنان
از اواخر دهه هفتاد میلادی لغت Female Genital Mutilation (FGM)‎‏(معنی لغوی: «مثله کردن آلت تناسلی زنان») مورد استقبال قرار گرفت؛ و در سال ۱۹۹۰، این واژه در سومین کنفرانس کمیته بین‌آفریقایی در مورد مناسک سنتی که بر سلامت زنان و کودکان تاثیر دارد (IAC) در آدیس آبابا، اتیوپی، پذیرفته شد. یک سال بعد، سازمان بهداشت جهانی(سازمان تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل) به سازمان ملل توصیه نمود تا این واژه را بکار گرفته شود. به‌دنبال این توصیه، این واژه بطور گسترده در اسناد سازمان ملل مورد استفاده قرار گرفت.

برگزیدن این نام جدید به دلایلی چند بود. از آنجا که ضررهای این عمل امروزه شناخته شده‌است استفاده از این لفظ بار معنایی سنگینی مبنی بر مضر بودن و خطرناک بودن آن داشته، ناقض حقوق زنان و غیر انسانی بودن آن نشان داده می‌شود. امید می‌رفت که که پذیرش این نام، رایزنی‌های بین‌المللی جهت مبارزه با این رسم را تسهیل نماید.علاوه بر این به دلیل اینکه شباهتی بین این عمل و ختنهٔ مردان وجود ندارد، استفاده از لفظ ختنه هنگام نقد ختنه زنان ممکن است باعث توهین به یهودیان و مسلمانانی که ختنه مردان را انجام می‌دهند بشود،بریدن آلت تناسلی زنان تفاوت‌های بنیادین با ختنه دارد. ختنه زنان بر خلاف ختنه مردان پس از زمان عمل باعث ایجاد ناراحتی می‌شود و پاسخ جنسی شخص را کاهش می‌دهد. همچنین بر خلاف ختنه مردان بخشی از قصد انجامش مهار جنسی شخص ختنه شده می‌باشد.

استفاده از لفظ «مثله کردن زنان» منتقدینی داشته‌است. منتقدین استدلال می‌کنند این کلمه واژه‌ای تحقیرآمیز و ارزشی بوده زیرا قصد آزار دادن و مثله کردن را به کل افراد یک جامعه نسبت می‌دهد(در حالی که چنین چیزی در اکثر موارد صحت ندارد) و ممکن است زنانی که تحت این عمل قرار گرفته‌اند و خود را مثله شده نمی‌یابند و خانواده‌شان را مثله‌گر نمی‌دانند، این توصیف را توهینی به خود و به خانواده‌شان بپندارند.گروه فعالان زن آفریقایی برای تحقیق و توسعه ضمن اعلام مخالفت با برش دستگاه تناسلی زنان، استفاده از کلمه «مثله کردن جنسی زنان» را به شدت محکوم کرده و استفاده از اینگونه کلمات تحقیرآمیز را مصداق نژادپرستی و روحیه تخاصمی غربی‌ها دانسته‌است.

بریدن آلت تناسلی زنان
از اواخر دهه نود عبارت Female Genital Cutting (FGC)‎‏(معنی لغوی: «بریدن آلت تناسلی زنان») نیز در متون علمی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفت.

رواج حال حاضر نام‌ها
به گفتهٔ سازمان بهداشت جهانی شواهدی وجود داشت که لفظ مثله کردن زنان مقاومت‌هایی در سطح جوامع به وجود می‌آورد و مبارزه با این رسم را در سطح جوامع بومی مشکل می‌نماید. بنابراین با توجه به اهمیت و نیاز به استفاده از واژه «مثله‌سازی» در سطح سیاست‌گذاری کلان و همچنین نیاز همزمان به استفاده از عبارتی با پیش‌قضاوت‌برانگیزی کمتر در سطح جوامع بومی، لفظ «برش/مثله کردن جنسی زنان» توسط سازمان‌های وابسته به سازمان ملل نظیر یونسکو به کار می‌رود. البته تمام سازمان‌های وابسته به سازمان ملل موافقت کرده‌اند که به عنوان یک ابزار در رایزنی‌های خود از «مثله کردن جنسی زنان» استفاده نمایند.

ناقص سازی جنسی زنان
برخی منابع فارسی زبان لفظ «ناقص سازی جنسی زنان» را برای این عمل به کار می‌برند.

دغدغه‌های مردم‌شناختی
همچنین ببینید: بریدن آلت تناسلی زنان از دیدگاه مردم‌شناسان
نام‌گذاری بریدن آلت تناسلی زنان موضوع مجادله برانگیزی برای مردم شناسان بوده‌است. برخی از مردم‌شناسان با اصرار بر احترام به عقاید و سنن فرهنگ‌ها نامگذاری «مثله کردن جنسی زنان» را رد کرده و بجای آن عناوینی مانند «جراحی سنتی زنان» را پیشنهاد می‌کنند؛ پیشنهادی که توسط برخی محققین دیگر به دلیل غلط انداز بودنش مورد نقد قرار گرفته‌است

انواع بریدن آلت تناسلی زنان

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال ۱۹۹۷ میلادی مثله کردن آلت تناسلی زنان را بر سه نوع تقسیم‌بندی کرده بود که در شکل نمایش داده شده‌است. گزارش جدیدتر سازمان ملل چهارگونهٔ این عمل را بر می‌شمارد:

نوع اول: برداشتن کلی یا جزئی کلیتوریس و/یا غلفه است (کلیتوریدکتومی)
نوع دوم: برداشتن کلی یا جزئی کلیتوریس و لبهای کوچک فرج، با/بدون بریدن لبهای بزرگ فرج
نوع سوم: هرگونه تنگ کردن مجرای مهبل با ایجاد یک مهر و موم پوششی با قطع کردن و تغییر مکان دادن لبهای کوچک فرج و/یا لبهای بزرگ فرج، با یا بدون بریدن کلیتوریس
نوع چهارم: هرگونه عمل خطرناک دیگر بر روی آلت تناسلی زنان به مقصودی غیر پزشکی. مانند سوراخ کردن، سوزن زدن، شکافتن و غیره.
در تقسیم‌بندی‌ای دیگر بریدن آلت تناسلی زنان دست‌کم بر سه‌گونه‌است:

ختنه سنت: که در آن اجازه می‌دهند مقدار کمی خون از روکش کلیتوریس خارج شود، یا اینکه بخش‌هایی از روکش کلیتوریس را برمی‌دارند. اینگونه از برش دستگاه تناسلی زنان نزدیکترین به ختنه مردان بوده هرچند انجام عمل ظرافت بیشتری را خواهان است و امکان اشتباه هنگام انجام عمل بیشتر است. این نوع برش دستگاه تناسلی زنان، نوع غالب انجام آن نبوده و به نواحی جغرافیایی خاصی (عمدتاً مالزی) محدود می‌شود.
قطع کردن: قطع کردن بخشی از دستگاه تناسلی زنان که می‌تواند از قطع کلیتوریس تا قطع کلیتوریس بهمراه شفتین صغرای فرج، شفتین کبرای فرج را شامل شود.
ختنه فرعونی: در این نوع کلیتوریس بهمراه شفتین صغرای فرج، شفتین کبرای فرج قطع شده و سپس فرج دوخته می‌شود بگونه‌ای که فقط سورخ کوچکی برای خروج ادرار و خون مربوط به عادت ماهانه بماند. این نوع که از نظر پزشکی دارای بیشترین اثر سوء می‌باشد در سومالی، اتیوپی، سودان و مصر بیشترین رواج را دارد. مردم محلی آن را ختنه فرعونی می‌خوانند زیرا بر اساس روایاتی در مصر باستان فراعنه آن را بر جمعیت یهودی ساکن مصر تحمیل می‌کردند.

خطرات پزشکی و روانی

در بیانیه مشترکی که سازمان بهداشت جهانی، یونیسف، یونسکو، حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های وابسته به سازمان ملل برعلیه ناقص‌سازی زنان منتشر نموده‌اند صریحا عنوان شده‌است که هیچ سود پزشکی برای ختنه زنان شناخته نشده‌است و در عوض مشخص شده‌است که این عمل برای دختران و زنان از بسیاری جهات مضر و خطرناک می‌باشد.تحقیقات نشان می‌دهد که مضرات ختنه زنان بیش از فواید پیشنهادی توسط طرفداران آن است.

بگفته سازمان بهداشت جهانی هر برش در اعضای بدن می‌تواند مخاطره انگیز باشد خصوصاً اگر تحت شرایط غیر بهداشتی انجام شود، اما اکثر خطرات شدید ذکر شده برای بریدن آلت تناسلی زنان مربوط به شدیدترین نوع (ختنه فرعونی) می‌باشد.سازمان یونیسف در مورد کسانی که به وجود ختنه نوع شدید و خفیف اعتقاد دارند بیان می‌کند: «ما به شدت نگران این موضوع هستیم که ختنه زنان در بسیاری موارد توسط کادر پزشکی و در درمانگاه انجام می‌شود. در برخی جوامع که ختنه زنان بسیار رایج است این تفکر وجود دارد که می‌توان عمل ختنه زنان را به صورت خفیف و توسط کادر درمانی انجام داد. اما واقعیت این است که این عمل کلا مردود است و نوع شدید و خفیف ندارد.»

ناقص سازی زنان پیامدهای منفی بر سلامت و روان زنان و دختران دارد. اولین مشکلات در زمان عمل رخ می‌دهد. تقریبا تمام دختران در هنگام عمل دردی جانکاه و خونریزی را تجربه می‌کنند. در بعضی انواع ناقص‌سازی پای دختران باید برای روزها و یا هفته‌ها به هم بسته شود که بسیار وضع ناراحت کننده‌ای را به دختران بوجود می‌آورد. عفونت‌های بعد از عمل نیز محتمل است. هرچند تعداد این مورد تنها زمانی مستند می‌شود که بیمار جهت درمان به بیمارستان مراجعه کند. ناقص سازی پیامدهای ناگوار بلند مدت متعددی دارد. کاهش لذت جنسی، دردهای عصبی، عفونت، مشکلات روانی، و استرس‌های بعد از عمل اختلال‌های ادراری، آسیب به ارگان‌های مجاور، عوارض روانی جنسی از جمله این پیامدهای ناقص‌سازی است.همچنین بریدن دستگاه تناسلی زنان میزان احتمال ابتلا به عفونت‌ها را افزایش می‌دهد و سبب هپاتیت نوع ب، HIV و انتقال عفونت‌ها از جمله انتقال ویروس می‌گردد. بروز عفونت لگنی در زنانی که ختنه شده‌اند بیشتر بوده، و این ممکن است باروری آنها را تحت تأثیر قرار دهد. از نظر آماری، زنان عقیم در بین کسانی که قطع دستگاه تناسلی نوع سوم انجام داده‌اند بیشتر یافت می‌شود. کشور سومالی بیشترین تعداد برش دستگاه تناسلی نوع سوم را دارد، ولی بیشترین نرخ مرگ نوزادان و مرگ مادر در جهان را نیز داراست. اگر چه عوامل دیگر نیز در این موضوع دخیل هستند، ولی می‌توان بخشی از دلیل را به برش دستگاه تناسلی نسبت داد.

گونه نمادین ختنه (که به عنوان مثال در میان زنان مسلمان کشورهای جنوب آسیا مرسوم است) باعث برداشتن کلیتوریس و یا تنزل در عملکرد دستگاه جنسی زنان نمی‌شود، و عموماً بصورت عمده‌ای ملایم تر از ختنه مردان انجام شده و متعاقباً شانس عفونت و یا ناقص سازی دستگاه جنسی در مقایسه با ختنه مردان در آن کمتر می‌باشد.

پیامدهای جنسی

یکی از مهمترین دلایل سنتی انجام ناقص سازی جنسی زنان، برای کنترل یا کم کردن میل جنسی زنان است. اما طبق تحقیق کومو توماس، عملی که قرار بوده بیقاعدگی در امور جنسی را بکاهد، عملاً سبب تشدید آن شده‌است چرا که موجب شده زنانی که رضایت جنسی کمتری از آمیزش جنسی یافته‌اند به‌دنبال مردانی بگردند که رضایت جنسی بیشتری به آنها بدهند. در نظرسنجی‌هایی که در مصر و سودان انجام گرفته زنان گزارش از آمیزش دردناک داده‌اند ولی اعتقاد نداشتند که میزان شهوت آنها یا قابلیت آنها برای رسیدن به ارگاسم کاهش یافته‌است. برخی از منتقدان بریدنآلت تناسلی زنان آن را تضمین باکره‌گی نمی‌دانند: در تحقیقات انجام شده زنان سودانی گفته‌اند که برخی از زنان برای مردانشان خودشان را مجدد ختنه کرده زیرا این کار باعث می‌شود که کانال مهبل تنگ‌تر شده و باکره‌گی شبیه‌سازی شود. بعلاوه زنان مطلقه و بیوه‌ها نیز قبل از ازدواج مجدد این کار را انجام می‌دهند. بر پایه این مشاهدات، منتقدان اینگونه نتیجه گیری کرده که ختنه باعث تضمین باکره‌گی نیست.

منبع:ویکی پدیا

بخش نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تخفیفان

دوستان

موضوعات

Category

لینک دوستان

Links

جستجو

Search
تبلیغات
آمار
آمار مطالب و اطلاعات شما
  • مجموع مطالب :1103 پست
  • کل نظرات :93
  • آی پی شما :54.198.134.32
  • مرورگرشما :
  • سیستم عامل شما :
  • امروز :شنبه 27 آبان 1396

آمار و اعضای سایت
وبسایت ما امروز 917 بازدید داشته است . در حال حاضر 5 کاربر در وبسایت ما آنلاین میباشند . بازدید کل وب 2,319,290 می باشد . تا کنون 32 عضو در سایت ثبت نام کرده اند . ورودی گوگل امروز وب20 میباشد. بازدید این ماه وبسایت 35,445 می باشد. بازدید دیروز سایت 1,273 تعداد و ورودی گوگل دیروز 12 تعداد می باشد. آي پي امروز 47 نفر و آي پي ديروز 90 نفر می باشد. این هفته 18,073 کاربر از سایت ما دیدن کرده اند که بازدید سال سایت تا بدین لحظه 616,549 نفر می باشد.
آرشیو
شنبه 06 خرداد 1396پنجشنبه 28 آبان 1394يکشنبه 24 آبان 1394چهارشنبه 20 آبان 1394يکشنبه 17 آبان 1394چهارشنبه 13 آبان 1394شنبه 10 آبان 1393جمعه 09 آبان 1393پنجشنبه 08 آبان 1393سه شنبه 06 آبان 1393دوشنبه 05 آبان 1393يکشنبه 04 آبان 1393شنبه 03 آبان 1393جمعه 02 آبان 1393پنجشنبه 01 آبان 1393چهارشنبه 30 مهر 1393سه شنبه 29 مهر 1393دوشنبه 28 مهر 1393يکشنبه 27 مهر 1393چهارشنبه 23 مهر 1393سه شنبه 22 مهر 1393دوشنبه 14 مهر 1393يکشنبه 13 مهر 1393شنبه 12 مهر 1393جمعه 11 مهر 1393جمعه 28 شهريور 1393سه شنبه 25 شهريور 1393چهارشنبه 12 شهريور 1393سه شنبه 11 شهريور 1393يکشنبه 09 شهريور 1393جمعه 07 شهريور 1393پنجشنبه 06 شهريور 1393چهارشنبه 05 شهريور 1393سه شنبه 04 شهريور 1393يکشنبه 02 شهريور 1393شنبه 01 شهريور 1393جمعه 31 مرداد 1393چهارشنبه 29 مرداد 1393سه شنبه 28 مرداد 1393دوشنبه 27 مرداد 1393شنبه 25 مرداد 1393دوشنبه 06 مرداد 1393جمعه 27 تير 1393پنجشنبه 26 تير 1393جمعه 16 خرداد 1393پنجشنبه 15 خرداد 1393دوشنبه 22 ارديبهشت 1393يکشنبه 21 ارديبهشت 1393پنجشنبه 21 فروردين 1393چهارشنبه 21 اسفند 1392سه شنبه 20 اسفند 1392دوشنبه 19 اسفند 1392جمعه 16 اسفند 1392دوشنبه 12 اسفند 1392چهارشنبه 07 اسفند 1392سه شنبه 06 اسفند 1392دوشنبه 05 اسفند 1392يکشنبه 04 اسفند 1392شنبه 03 اسفند 1392جمعه 02 اسفند 1392پنجشنبه 01 اسفند 1392چهارشنبه 30 بهمن 1392سه شنبه 29 بهمن 1392دوشنبه 28 بهمن 1392يکشنبه 27 بهمن 1392شنبه 26 بهمن 1392جمعه 25 بهمن 1392پنجشنبه 24 بهمن 1392چهارشنبه 23 بهمن 1392سه شنبه 22 بهمن 1392دوشنبه 21 بهمن 1392شنبه 19 بهمن 1392جمعه 18 بهمن 1392چهارشنبه 16 بهمن 1392جمعه 27 دی 1392پنجشنبه 26 دی 1392شنبه 21 دی 1392پنجشنبه 19 دی 1392چهارشنبه 18 دی 1392چهارشنبه 04 دی 1392سه شنبه 03 دی 1392دوشنبه 02 دی 1392شنبه 30 آذر 1392دوشنبه 25 آذر 1392يکشنبه 24 آذر 1392جمعه 22 آذر 1392پنجشنبه 21 آذر 1392چهارشنبه 20 آذر 1392سه شنبه 19 آذر 1392دوشنبه 18 آذر 1392يکشنبه 17 آذر 1392شنبه 16 آذر 1392جمعه 15 آذر 1392پنجشنبه 14 آذر 1392چهارشنبه 13 آذر 1392سه شنبه 12 آذر 1392دوشنبه 11 آذر 1392يکشنبه 10 آذر 1392شنبه 09 آذر 1392جمعه 08 آذر 1392پنجشنبه 07 آذر 1392چهارشنبه 06 آذر 1392سه شنبه 05 آذر 1392دوشنبه 04 آذر 1392يکشنبه 03 آذر 1392شنبه 02 آذر 1392جمعه 01 آذر 1392پنجشنبه 30 آبان 1392چهارشنبه 29 آبان 1392سه شنبه 28 آبان 1392دوشنبه 27 آبان 1392يکشنبه 26 آبان 1392شنبه 25 آبان 1392جمعه 24 آبان 1392پنجشنبه 23 آبان 1392چهارشنبه 22 آبان 1392جمعه 10 آبان 1392سه شنبه 19 شهريور 1392سه شنبه 12 شهريور 1392چهارشنبه 06 شهريور 1392يکشنبه 03 شهريور 1392دوشنبه 24 تير 1392يکشنبه 23 تير 1392شنبه 22 تير 1392جمعه 21 تير 1392پنجشنبه 20 تير 1392چهارشنبه 19 تير 1392سه شنبه 18 تير 1392دوشنبه 17 تير 1392شنبه 15 تير 1392جمعه 14 تير 1392پنجشنبه 13 تير 1392سه شنبه 28 خرداد 1392جمعه 27 ارديبهشت 1392سه شنبه 06 فروردين 1392پنجشنبه 24 اسفند 1391دوشنبه 21 اسفند 1391شنبه 19 اسفند 1391جمعه 18 اسفند 1391شنبه 12 اسفند 1391جمعه 11 اسفند 1391يکشنبه 06 اسفند 1391شنبه 05 اسفند 1391سه شنبه 04 مهر 1391دوشنبه 06 شهريور 1391يکشنبه 05 شهريور 1391چهارشنبه 21 تير 1391چهارشنبه 18 مرداد 1391شنبه 07 مرداد 1391پنجشنبه 22 تير 1391جمعه 10 شهريور 1391دوشنبه 14 فروردين 1391يکشنبه 08 مرداد 1391دوشنبه 02 مرداد 1391يکشنبه 12 شهريور 1391سه شنبه 13 تير 1391دوشنبه 09 مرداد 1391چهارشنبه 04 مرداد 1391دوشنبه 13 شهريور 1391پنجشنبه 15 تير 1391سه شنبه 17 مرداد 1391پنجشنبه 05 مرداد 1391دوشنبه 19 تير 1391چهارشنبه 01 فروردين 1385جمعه 06 مرداد 1391
امکانات جانبی

تصویر ثابت

× بستن تبلیغات
§قــالب گــراف§
قالب گراف وبسایتی پراز قالب های
زیبا و حرفه ای ومخصوص وبلاگها
WWW.GHALEBGRAPH.IR
§یار گمنام§
یارگمنام رسانه ای فرهنگی مذهبی
به همراه مقالات و فایل های گرافیکی مذهبی
WWW.YARGOMNAM.IR
§عنوان سایت شما§
چند سطری در مورد سایت شما
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
WWW.YourSite.IR
§عنوان سایت شما§
چند سطری در مورد سایت شما
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
WWW.YourSite.IR